رفتن به محتوای اصلی
ایفانیوز

برگزاری انتخابات در آبادان کاملاً الکترونیکی است

9 اسفند ماه 1402

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: برگزاری انتخابات در آبادان کاملاً الکترونیکی است احتمال می‌رود نتایج آن قبل از شعب دیگر اعلام شود.

به گزارش ایفانیوز از اهواز، عبدالله افرازه شهاوند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اصلاحاتی که در قانون انتخابات صورت گرفت، اظهار داشت: فرایند بررسی و تأیید صلاحیت‌ها از ‌‌82 روز به 210 روز افزایش پیدا کرد که این محدوده زمانی شرایطی را فراهم کرد که تمهیداتی نظارتی و اجرایی به شکل موثق‌تری صورت بگیرد. در این انتخابات بیش از 70 هزار عامل اجرایی، امنیتی و پشتیبانی به علاوه افراد مستقر در ستادها تعیین شدند.

 

وی با بیان اینکه تعداد داوطلب‌های انتخابات همچنین تأیید صلاحیت‌ها نسبت به ادوار گذشته سه برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: اکثر حوزه‌های انتخاباتی خوزستان رقابتی هستند و مابقی بالای 70 تا 80 درصد مابین نامزدهای انتخاباتی رقابت وجود دارد.

 

افرازه شهاوند با تأکید بر اینکه ناظران، بازرسان و نمایندگان فرمانداران تعیین شده‌انده، بیان کرد: دستگاه‌های احراز هویت بین شعب اخذ رأی در استان توزیع شد و آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم فراهم است. دوره‌های آموزشی مجریان انتخابات با توجه به ضرورتی که داشت حدود 30 درصد نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا کرد، همچنین 10 دوره آموزشی در سطح ملی نیز برگزار شد.

 

وی با تأکید بر آمادگی عوامل اجرایی و دستگاه‌ها به منظور برگزاری انتخابات، افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود مشارکت نسبت به دوره قبل بیشتر باشد.

 

رئیس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه در برخی حوزه‌های انتخابی حساسیت‌هایی در خصوص شمارش آرا وجود دارد بر اساس تصمیمی که در ستاد انتخابات گرفته شد به منظور اجرای بهتر انتخابات 14 نفر جهت قرار گرفتن در کنار فرمانداران 12 حوزه انتخابیه تعیین شدند. در دوره قبل حدود 30تا 35 درصد تجمیع آرا انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شد اما در این دوره تجمیع نه به صورت دستی و نه در فرمانداری‌ها است.

 

افرازه شهاوند افزود: اطلاعات رأی‌دهندگان توسط دستگاه‌های مستقر در شعب احراز هویت می‌شوند و بعد از آن آرا به صورت سیستمی تجمیع و به وزارت کشور ارسال می‌شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه در تجمیع آرا هیچ فردی دخالت ندارد و تنها صورت جلسه‌ آرا در شعب انجام می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه برگزاری انتخابات در آبادان کاملاً الکترونیکی است احتمال می‌رود نتایج آن قبل از شعب دیگر اعلام شود.

 

افرازه شهاوند به انتقاد از اینکه برخی مدیران دستاوردهای دولت را برای مردم بیان نکرده‌اند، افزود: این در حالی است در هفته دولت بالغ بر 2 هزارو 100 پروژه و در دهه فجر بالغ بر یک هزارو 500 پروژه افتتاح و یا کلنگ زنی شد. هفت تا هشت پروژه ملی نیز داشتیم که هفته گذشته بنا بود با حضور رئیس جمهور افتتاح شود اما مردم از آن‌ها اطلاع ندارد چرا که خوب اطلاع‌رسانی نکردیم.

 

وی گفت: عملکرد دستگاه‌هایی مانند شهرداری و آبفا ارتباط مستقیم با رضایت‌مندی یا نارضایتی مردم دارد لذا این دستگاه‌ها باید بیش از پیش در جهت امیدآفرینی و رضایتمندی مردم کار کنند.

 

رئیس ستاد انتخابات خوزستان در رابطه به برخی شائبه‌ها مبنی بر اینکه برخی مدیران از فلان نماینده حمایت می‌کنند، بیان کرد: چنانچه هر حوزه‌ای مستندی در این خصوص وجود دارد قطعاً مسئول مورد نظر برکنار خواهد شد.

 

افرازه شهاوند افزود: در مکان‌هایی که برای ما احتمال تخلف فرد مربوطه محرز شده بود، آن فرد را از دو، سه هفته گذشته به مرخصی اجباری فرستادیم اما فردی که مرخصی گرفته که به فلان داوطلب کمک کند این منع قانونی ندارد. 

 

 

انتهای پیام/735/